Σπουδές
- 1992-1997: B.Sc. Τμήμα Γεωργικής Οικονομίας. Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
- 1997-1998: M.Sc. in Food Economics and Marketing. Department of Agricultural and Food Economics. University of Reading, UK.
- 1998-2002: Ph.D. in Food Marketing (Supply Chain Management). Faculty of Agricultural Engineering, Food Production & Rural Land Use. Cranfield University, UK.
Θέσεις Εργασίας
02/2020 – Σήμερα: Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Φαρμακευτικής, Πανεπιστήμιο Πατρών
2017 – 2023: Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
2009 – 2020: Διδάσκων με βάση το Π.Δ.407/80 και ως Ακαδ./Παν. Υπότροφος, Πανεπιστήμιο Πατρών
2006 – 2019: Επιστημονικός / Εργαστηριακός Συνεργάτης & Ακ. Υπότροφος με Προσόντα Επίκουρου Καθηγητή, ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, ΤΕΙ Πάτρας και Μεσολογγίου
2004 – 2007: Διδάσκων με βάση το Π.Δ.407/80, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Προπτυχιακό Πρόγραμμα
- Φαρμακοοικονομία [PHA-Ε14-NEW]
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “Ανακάλυψη και Ανάπτυξη Φαρμάκων”
- Μεθοδολογία και Ηθική της Έρευνας [DPHA_5]
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “Κοσμητολογία-Παρασκευή και Αξιολόγηση Καλλυντικών Προϊόντων”
- Βιομηχανική Παραγωγή Καλλυντικών Προϊόντων [PHA-COS-24]
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “Εξατομικευμένη Ιατρική”
- Εξατομικευμένη Ιατρική Δημόσια Υγεία και Οικονομικά [PM_05]
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
- Health professionals’ and patients’/public awareness, attitudes, and intentions towards the adoption of innovations in personalized medicine
- Health professionals’ awareness, attitudes, self-efficacy, practice and intentions towards promoting patients’/public self-care
- Patients’/public health literacy, health information seeking, empowerment, awareness, self-efficacy, attitudes, health locus of control, health consciousness, practice and intentions towards self-care (e.g. OTC, dietary supplements)
- Community pharmacists’ awareness, attitudes, self-efficacy, social norms, perceived behavioral control, practice and intentions towards providing new services to their customers (e.g. vaccination, management of mild conditions)
- Health professionals’ and patients’/public awareness, attitudes, and intentions towards the adoption of AI based healthcare innovations